vrijdag 27 januari 2012

Funky Friday #4

Jaja, Funky Friday, DE dag dat het weekend begint. Mijn computer staat op dit moment op meer dan 4000 nummers en dit aantal groeit met de dag. Elke vrijdag deel ik hier mijn favoriete/irritante/tranentrekkende muziek. Mijn smaak is heel divers en ik zal zelfs mijn guilty pleasures hier delen..
via weheartit

Toen ik vanmorgen door wat rond aan het klikken was, kon de site van de h&m natuurlijk niet ontbreken. En warempel: de nieuwe collectie stond online! Al kwijlend bladerde ik door het lookbook en bij de verschillende favoriete kledingstukken kwamen al gelijk de bijpassende nummers in mijn hoofd. Speciaal voor jullie heb ik hier mijn favoriete items uit  de nieuwste collectie van de h&m op een rijtje gezet + het sfeernummer. Kijk je mee?
Fink - Yesterday was hard on all of us. Deze combinatie was al snel gemaakt, want ik ben echt gevallen voor die blauwe rustgevende kleur. Niet alleen van de broek+blouse, maar ook in de stem van deze getalenteerde zanger! Eerlijk is eerlijk, zo lijkt het een beetje op een pyjama, maar ik geloof dat dit in het eggie er erg tof uit zal zien.

Nicki Minaj - Stupid Hoe. De clip bij dit nummer bevat een iets andere kledingstijl (zacht uitgedrukt), maar ik moest toch echt aan de black barbie denken toen ik dit surrealistische mantelpak zag. De mintgroene kleur met roze is gewoon extreem cool, zeker met een knalroze blazer :). En ja, ik ben me bewust van de zeer ondiep gaande tekst van miss Nicki, maar het blijft in je hoofd zitten. Zo eclectisch als dit nummer is, zo eclectisch is ook deze look! Wel dragen met badass knalroze sneakers of coursee
Cameron Mitchell - Your Song. Wat een topcover! Ik had al een zwak voor Cameron bij het begin van The Glee Project, maar wat een stem! De rust en reinheid van dit jurkje vind je dan ook terug in dit prachtige nummer van Sir Elton John. De warme klank in de stem van Cameron moet je ook niet vergeten, daarom dit felgele, vrolijke jasje als tegenpool.
Azealia Banks - 212. Funky & Edgy, maar clean. Dat was my first impression bij dit nummer. Hetzelfde had ik met deze geweldige gestreepte broek. Om het geheel lekker mixen heb ik wat printjes erdoor gegooid, maar wel in neutralere tinten dan dat ik gewend ben. Echt uitleggen kan ik het niet, maar ik vond dit toch echt bij elkaar passen!
Le Le - Neen. Dit nummer is een beetje alternatief, geen standaard hiphop. Dat gevoel had ik ook met deze kledingstukken bij elkaar. Stiekem waren het gewoon restjes kleding die ik erg mooi vond en toevallig bij elkaar pasten. Het is gewoon een mix it all up, samengeraapt zooitje geworden; het gevoel wat ik ook krijg bij het luisteren van dit nummer. En dat is het briljante: het nonchalante overkomen: 'ik heb er heel goed over nagedacht, maar zo mag het er niet uitzien.'
En nu is het aan jullie! Welke combinatie is het mooist? Kleed jij je wel aan met een bepaalde muzieksoort in je hoofd? Wat zijn je favorieten van de nieuwe h&m collectie? Een hoop vragen, please give me some answers :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..