vrijdag 6 januari 2012

Funky Friday #3


Jaja, Funky Friday, DE dag dat het weekend begint. Mijn computer staat op dit moment op meer dan 4000 nummers en dit aantal groeit met de dag. Elke vrijdag deel ik hier mijn favoriete/irritante/tranentrekkende muziek. Mijn smaak is heel divers en ik zal zelfs mijn guilty pleasures hier delen..
via weheartit

Jaja, deze (verlate) funky friday is niet het vervolg op de vorige 2, maar in het kader van mijn ‘terugkijken op 2011 week’ vertel ik jullie mijn favoriete muziek van 2011.  Nu had ik vele manieren om dit te doen. Ik twijfelde heel erg, want of ik nou mijn favoriete zomernummers moest laten horen, mijn topartiesten van het afgelopen jaar, de beste albums, of juist mijn meest afgespeelde nummers van het afgelopen jaar. Ik kwam er niet uit.
Ik heb uiteindelijk gekozen om jullie de muziek die ik de moeite waard vond om te delen aan jullie te laten horen. Dit wil zeggen, de muziek die ik het afgelopen jaar op facebook heb gepost. Maak je klaar voor een reis door mijn online muziekverleden ;)


Edit: in al mijn haast heb ik mijn facebook niet goed genoeg doorgespit. Ik vond de volgende nummers nog, dit kon ik jullie natuurlijk niet onthouden, sorry peeps!!


4 september: Costuleta - Tchiriri

2 november: Who knew someone like you 


11 november: Kina Grannis - in your arms

14 november: Jamie Woon - TMRW


26 november: Glee - hot for teacher


28 november: Fink - yesterday was hard on all of us


4 november: Candy Dulfer - hey now
Mijn eerste nummer wat ik op facebook deelde, en gelijk begon ik met een spannende combinatie van reggea, dubstep en het saxofoonspel van Candy. In 1 woord: WAUW!

1 december: Ilona Mitrecey - un monde parfait
En een maandje later postte ik mijn volgende nummer op facebook, maar dit is van een heel ander niveau. Op dit schattige liedje heb ik zo’n 6 jaar geleden bij de kidsclub ergens in Frankrijk als een blije teletubbie lopen dansen en 1 december mocht ik weer het podium op met dit nummer. Alleen dit keer mocht ik ongeveer 70 humeurige brugpiepers entertainen…
5 december: Darude - sandstorm
Nog zo’n gouwe ouwe! Dit was het favoriete nummer van mijn zusje en mij om helemaal op los te gaan. 11 jaar geleden…

De volgende 2 nummers zijn stiekem gewoon van 2012, omdat ik anders een te kort artikeltje zou maken…
3 januari: Michel Telo - ai se eu te pego
Het meest aanstekelijke liedje dat ik sinds tijden gehoord heb. Alleen heb ik geen idee wat hij zingt, maar ach, met zoveel zomer door de speakers doen we daar niet moeilijk over ;)
4 januari: Knife Party - internet friends
Ge-ni-aal nummer, echt, geloof me, dit wordt een hit. “You blocked me on facebook, and now you’re going to die.” Meeeeaaan, ik ga hier helemaal los op!

En wat ik nu van jullie wil weten is of jullie ook muziek op facebook delen. En zo ja, welke muziek sprong er voor jouw uit in 2011? Let me know!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..