vrijdag 11 november 2011

Funky Friday #2

Jaja, Funky Friday, DE dag dat het weekend begint. Mijn computer staat op dit moment op meer dan 4000 nummers en dit aantal groeit met de dag. Elke vrijdag deel ik hier mijn favoriete/irritante/tranentrekkende muziek. Mijn smaak is heel divers en ik zal zelfs mijn guilty pleasures hier delen..
Vorige week deelde ik mijn favoriete covers met jullie en ik beloofde dat we nu verder gingen met de gieltastische covers. Nu vraag je je vast af, wat zijn dat?? Gieltastische covers zijn covers van artiesten die 's ochtends optreden bij Giel op 3fm. In zijn ochtendshow heeft hij bijna elke morgen wel een artiest die zijn/haar liedje laat horen aan het Nederlandse volk. Vaak hebben de desbetreffende artiesten ook een cover voorbereid en rond kwart voor 9 brengen zij deze te gehore. O.a. Laura Jansen en Milow hebben hun cover voor het eerst bij Giel gespeeld en ze kwamen daar erachter dat het eigenlijk best een goede versie was. Zo heeft Milow een minihitje gehad met zijn versie van Ayo Technologie en "onze" Laura Jansen heeft bij Giel haar carrière een kickstart gegeven door haar versie van Use Somebody. Lees verder als je mijn selectie van pretty covers wilt lezen.



Ook hier kan ik weer niet kiezen (same old story..), maar wat krijg je ook met zoveel talent op de Neerlandsche Radio ;) Maak je dus klaar voor een sh*tload aan oorstrelende juweeltjes.


Chef's Special - Plage


Dit is al een heeull chill liedje van zichzelf, maar deze versie is nog relaxterderder. En bovendien zijn de mannen van Chef's Special ook niet verkeerd om naar te kijken ;)


Lenny - Pricetag


Lenny. Hij is Mr. reggae en, het begint een beetje vervelend te worden, maar ik heb weer een chille, swingende, relaxxxte reggae cover van een fantastisch nummer.


Splendid - Give me Everything (tonight). Wat zo leuk is aan deze cover is het feit dat ze een dancesong hebben veranderd in een toffe reggea chillex versie. Voor deze echte aanrader moet ik je helaas verwijzen naar deze site, omdat hij spoorloos is op youtube..


Ruben Hein - Plage. Ook dit is weer een smooth song in een swingend sausje, ik kan je ook de Tonight I'm Fucking You cover aanraden ;) Ook verwijs je door naar deze site om lekkah te chillen op Plage. 

Mamas Gun - Rolling in the Deep 


Ik ga hier toch een Adele cover plaatsen, omdat hij zo geniaal is.
Nog wat (Adele) cover aanraders: Waylon - Someone Like You; Jon Allen - Someone Like You; Dewi - Rolling in the Deep; Jaqueline Goveart - Grenade


De volgende 3 covers zijn alledrie dancenummers ondergedompeld in rocknroll flavour, and I like.
Morning Parade - S&M


Pioneers of Love - We Found Love


Go Back to the Zoo - Party Rock Anthem


Als laatste nummer heb ik toffe hiphoppers die gaan hiphop coveren, errug hip ;)
Ali B & Brace - Ik Ga Hard


Zoals je wel merkte ben ik nogal fan van reggea/chille/swingende/ laid back muziek, of als iemand het nummer zo omgooien. Luisteren jullie wel naar Giel? Wat was van al deze nummers jouw favoriete cover? En heb je hier nog aanraders voor mij? Let me know ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..