woensdag 2 november 2011

Who knew someone like you

Mensen die mij kennen weten dat ik een hekel heb aan de stem van Adele. Begrijp me niet verkeerd.. Ik vind haar een goede songwriter, ze kan echt wel zingen en in interviews komt ze over als een tof mens. Maar er zit gewoon iets in haar stem wat me irriteert.. 
Dit neemt alleen niet weg hoe goed haar muziek is, daarom ook 3 covers/mash-ups van het prachtige someone like you (alleen dan wel zonder haar nasale vervelende stemgeluid)
Jamie Woon. Jamie is een fantastische dubstep artiest, ja dubstep ja, en zijn gevoel voor timing gecombineerd met het rauwe stemgeluid maakt dit een topperrrrtje. Wel moet ik zeggen dat het eerst wennen is als je gewend bent aan de timing van Adele...

Tyler Ward & Rachel Lampa. Ik volg deze artiest al een tijdje en wat Tyler en Rachel heel slim hebben gedaan is van dit nummer een duet te maken. Zo veel covers online, maar een duet van dit nummer ben ik nog niet eerder tegengekomen.. 
Een mash-upI know that a life without love is no life at all. Niet alleen een mooi begin van deze mash-up, maar ook 1 van mijn all time favorites, who knew, van P!nk wordt hierin gebruikt. De muziek van Ben E King, Snow Patrol, Lady Gaga, Whitney Houston en P!nk worden zo mooi door elkaar verweven onder begeleiding van de melodie van someone like you. Dit nummer zit zo goed in elkaar!!

Maar wat was jouw favoriet, of luister je liever naar het origineel? Let me know!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..