vrijdag 4 november 2011

Funky Friday

Jaja, Funky Friday, DE dag dat het weekend begint. Mijn computer staat op dit moment op meer dan 4000 nummers en dit aantal groeit met de dag. Elke vrijdag deel ik hier mijn favoriete/irritante/tranentrekkende muziek. Mijn smaak is heel divers en ik zal zelfs mijn guilty pleasures hier delen..
via weheartit
Vandaag begin ik met een mini serie, namelijk verschillende covers. Ik heb hierin 3 verschillende "thema's"  gemaakt, namelijk youtubeartiesten, gieltastische covers en gleekish goed. 
First. Youtubeartiesten. Ik moet bekennen dat ik niet zo'n youtube-er ben, maar dat ik af en toe op een juweeltje stuit en dan ook gelijk helemaal verslaafd raak.. Tegenwoordig komt iedereen die een beetje rondklikt al snel op een prachtige cover van een (bekende) youtubeartiest. Het zijn de coverkings en queens van youtube, maar echt doorbreken doen er maar weinig. De voorbeelden die ik weet van "doorgebroken" youtubeartiesten zijn o.a. Esmee denters, Justin Bieber en, de recent bekend geworden, Birdy.
Tot zo ver mijn weinig nieuwe info verschaffende stukje, lees verder voor mijn eigen topperrrrs..

J Rice. Deze jongen is zo goed, hij maakt de meest fantastische mash ups, heeft aardig wat videobewerkingsskills en een gouden keeltje. Jar of hearts van Christina Perri leerde ik pas kennen toen J het nummer coverde en het origineel viel daarna behoorlijk tegen. Ook de mash up van not afraid en love the way you lie is liefde!! 

Boyce avenue. Nog zo'n toffe formatie van 3 broers die samen geweldige covers maken. Het is mijn minst favoriete van deze artiesten, maar wel de meest succesvolle. Ze staan 16 november in de melkweg in Amsterdam en hebben ook al eigen nummers uitgebracht. Ik wordt zelf erg blij van het eerste nummer waarmee ik kennis maakte met deze getalenteerde coverkings, namelijk Fast Car. Ze doen dit nummer in duet met Kina Grannis en, nou ja, je moet gewoon luisteren! Ook grenade van Bruno Mars wordt door deze musici prachtig gecovered, het blijft een mooi klein nummer..
Verder kan ik jullie Superman, Iris, Home, Lovestoned (I think that she knows) en de medley van No one en tattoo van deze talentvolle broertjes aanraden.. 
Tyler Ward. Deze jongen hebben jullie al voorbij zien komen in dit stuk met de someone like you covers, wat hij al briljant heeft gedaan. Hij was ook mijn eerste aanraking met het fenomeen youtubecoverartiesten en voor mij the ultimate king. Leuk feitje is ook dat hij meegedaan heeft met American Idol, maar dat hij is afgewezen omdat hij niet was wat ze zochten.Tyler is het voorprogramma van Boyce Avenue in hun Europatour en eigenlijk zou ik vanwege hem wel naar hun concert willen.. Mijn favorieten zijn ook hier te moeilijk te kiezen, maar uiteindelijk heb ik gekozen voor het nummer waarvan ik het origineel nog niet kende: Cannonball. Dit is puur, simpel en ik was een echte crybaby de eerste keer dat ik dit nummer hoorde ;). Ook heb ik gekozen om jullie de schoonheid van slow dancing in a burning room te laten horen, een mooie piano, de zoetgevooisde stem van Tyler en een akoestische gitaar is alles wat dit nummer nodig heeft.

Wat andere aanraders van Tyler Ward zijn Party Rock Anthem (een rock versie waar je ook keihard op kan losgaan), Break your heart (een nummer wat hij samen met zijn moeder en broertje op heeft genomen, de rap is wat zwak, de muzikale begeleiding en vocals daarentegen zijn to die for!), Like a G6 (nog zo'n party nummer wat een tof rocksausje heeft gekregen), Tik Tok (nog meer rockflavour), live like we're dying (prachtig akoestisch), en zo kan ik nog wel even doorgaan..
Als laatste wil ik toch nog even Birdy in de spotlights zetten, want ook al wordt ze op het moment veel gedraaid op de radio, toch verdient ze een plaats als mijn favo youtubecoverqueen. Dus daarom het überbekende, maar oh zo mooie, skinny love. Wel met de beelden van Anthony & Nina in sytycd.
Zo, dat was de eerste Funky Friday. Wat vonden jullie ervan? Vaker doen, of liever niet? Wat was je favoriet van deze topperrrrs? En hebben jullie ook favoriete youtubeartiesten die hier niet bijstonden, deel ze dan hieronder (kan ik ook nog wat nieuwe talentjes ontdekken..)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..