zaterdag 7 juli 2012

een duik in het archief/ /Catrice nagellak

Een duik in het archief?! Ja de nieuwste "rubriek" van just DEM heet een duik in het archief. Hierin neem ik je mee naar oude foto's, gebeurtenissen en andere dingen uit mijn verleden. Geen genante babyfoto's, maar reviews en foto's waar ik over had willen schrijven, maar simpelweg ben vergeten.
Vandaag beginnen we met een review van Catrice nagellak van eeuwen geleden. Deze nagellak heb ik gekregen tijdens mijn nailchallenge en netjes geswatched en foto's van gemaakt. Deze foto's waren op een grote hoop beland en ineens kwam ik ze weer tegen. 
Ja weet je het nog? De kruidvat 1+1 gratis actie in april? Nou, toen heb ik van mijn zusje 2 schattige kleuren van de vernieuwde Catrice lijn uit mogen zoeken. De gelukkigen die zich bij mijn uitpuilende collectie mochten voegen, waren 810 - ACid/DC en 830 - Salmon & Garfunkel. Deze wilde ik al een tijdje, maar voldeden ze ook mijn hoge verwachtingen?
Eerst 810 - ACid/DC, een mooie limegroene kleur in het potje met een soort blauwige glans. Maar dan het lakken.. VER-SCHRIK-KE-LIJK, echt ik heb niet snel moeite met een nagellak, maar deze, oh my, oh my. Stroperig, dik, streperig en heel moeilijk te verdelen over de nagel. Zoals je hierboven ook kan zien, dit is het beste wat ik ervan heb kunnen maken. Nee, deze pak ik er niet snel meer bij. Echt zonde, want de kleur is lekker fel, met een glanzende finish, iets wat je tegenwoordig niet veel meer tegenkomt. Oja, 3 lagen waren er nodig om hem ook dekkend te hebben, marteling!
En om nou te zeggen dat het goed blijft zitten.. Deze foto nam ik een dag later. Ik draag trouwens geen base- en topcoat, daar had ik naar al het gedoe geen zin in, maar je kan het afbladderen al zien. 
Dan 830 - Salmon & Garfunkel op de andere hand. Een heel mooie zalmkleur, normaal ben ik hier geen fan van, maar deze kleur bleef in mijn hoofd hangen. Nu had ik 2 laagjes nodig, maar, zoals je al ziet, deze lakte een stuk beter. Bij lange na niet zo fijn als de eerdere Catrice lakken, maar niet vervelend. Het bredere kwastje vind ik wel een verbetering, dat is vooral persoonlijk. Ook hier ligt het gevaar van streperigheid echt op de loer, dus niet een 'ik heb even 5 minuten de tijd dus laat ik m'n nagels lakken'-lakje. Overigens is de droogtijd bij deze wel erg goed, binnen een minuut kan de volgende laag
Maar dan na een dag. Dan krijg je bovenstaand schouwspel. Wat een ramp! Nee, hier heb ik niet om gevraagd. Als ik base- en topcoat had gebruikt, was het misschien wel minder erg geweest, maar dit is niet de bedoeling (lijkt mij..) Wel vind ik de kleur erg mooi, heel speciaal en dus echt de moeite waard, zelfs al is het maar voor 24 uur.
Dus. Waarschijnlijk heb ik vanwege de tegenvallende uitwerking hier geen review over geschreven. Toch wilde ik dit met jullie delen, want misschien heb je wel tips voor mij.. En heb jij betere ervaring met de nieuwe (voor zover ze nog nieuw zijn) lakken van Catrice?

2 opmerkingen:

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..