woensdag 9 mei 2012

Catrice Revoltaire (ja die ja!)


Oké, I get it als je deze gaat skippen. Want ja, de halve beautyblogwereld heeft al de meest prachtige reviews over deze amazing collectie geschreven. Thanks to miss Veracamilla heb ik bijvoorbeeld de lippenstift gekocht en door diverse andere bloggers begon ik al weer te balen van mijn palette aanschaf. Maar toch komt ook mijn review, inclusief crappy foto's..
De Catrice revoltaire collectie is inderdaad opgehemeld of afgeknuppeld en de cakey eyeliner (schrijf je dat zo?) was niet bij iedereen helemaal duidelijk. Oh en de plastic verpakking viel ook niet overal in de smaak, maar wat is nu eigenlijk mijn mening over dit alles?
Al weken kwijlde ik bij het aanblik van de persfoto's en ook op beautybeforebreakfast zag ik de swatches voorbijkomen. Nu was de blush mijn numero uno, deze moest en zou er komen, een palette zou ook welkom zijn en tegen een lippenstift zeg ik geen nee. Uiteindelijk heb ik de blush bemachtigd, het palette 01 - toxic combination en de lipstick 01 - colour bomb ook mee naar huis genomen.
Als eerste maar de blush, want hier was eigenlijk het minste 'gedoe' over. De hele (beauty)wereld werd er verliefd op en deze schoonheid was overal het snelst uitverkocht. 


De verpakking is simpel en strak. Plastic, doorzichtig en met een mooie barokke opdruk. Het kleurverloop is gelijk zichtbaar en man oh man, wat prachtig is dat!
Zo'n swatch laat mijn hartje nog verder harder kloppen. Rechts zie je de zo licht mogelijke kleur, in het midden een mixje en de meeste linkse veeg is van de donkere kleur. Nu zie je niet enorme kleurverschillen, maar de goede pigmentatie is zo wel gelijk duidelijk.
Op mijn gezicht is het zelfs nog een beetje zichtbaar (note: de foto's zijn met mijn telefoon gemaakt, moet je nagaan hoe het er in real uitzag!)
Kortom, een topproduct voor €4,50 wat wil een mens nog meer?
Nou.. Een mooie lippenstift fleurt het geheel nog wat extra op, of niet dan.. 01 - colour bomb it is!
De huls is, net als de andere catrice producten, strak en simpel. Zoals de ultimate shine lipsticks heeft ook deze Limited variant een zilverkleurige huls en een doorzichtige onderkant met een sticker met het kleurtje. Het enige verschil is dan ook dat ook hier de zijkant van de huls bedrukt is met de barokke print.
En dan de swatch. Tja, op een arm zegt het me nooit zo veel, zo'n lippenstift swatch. Een mooie koraalkleur is wat je ziet, maar hoe het op de lippen uitpakt weet je dan nog niet helemaal zeker.
En nu wel! Deze lipstick voelt lekker aan op de lippen, is wel wat sheerder dan ik verwacht had, zit een beetje in de lijntjes (ik moet nodig scrubben), maar is al met al wel een prachtige eyecatching koraalkleur. Ook hier moet ik er wel bijzeggen dat de camera van mijn mobiel niet optimaal is en daardoor de kleuren in real een stuk intenser zijn!
Dus, voor €4,00 heb je een mooie, matte, koraalkleurige, eyecatching lippenstift die je -ik dus- zeker vaker gaat gebruiken.
Oké, blush, check! Lipstick, check! Maar waar zijn mijn ogen gebleven? Et voilà, het palette 01 - toxic combination is gewoon noodzakelijk. 
Qua 'plastic'gehalte vind ik het honderd procent meevallen. Ja natuurlijk was een metalen/steviger doosje een stuk chicer geweest, maar je betaald niet de hoofdprijs ervoor. Ook hier fonkelt het barokke logo je weer tegemoet, dit keer in relief en weer voert zilver de boventoon (en enigste toon). Als je dan het doosje opent, zie je gelijk dat er een enorme spiegel in zit, erg praktisch, want een spiegel is één van de dingen die ik als eerste vergeet mee te nemen. Ook zit er een applicator met aan de ene kant een sponsje (die ik verder niet gebruik) en aan de andere kant een geleyelinerkwast (heet dat zo?).Oh en de oogschaduw en eyeliner natuurlijk!
Waarvan de swatches zeker niet tegenvallen! Ik had al horrorverhalen gelezen over de pigmentatie met bijpassend beeldmateriaal, maar dit las ik allemaal pas nadat ik het palette had gekocht. Zoals je kan zien, valt dat honderd procent mee bij mij! Ik ben erg blij met de felgroene en legergroene kleur, deze kleuren komen vaak voor in mijn kleding & nu kan ik ze eindelijk voor een zacht prijsje matchen in mijn make-up!
Kijk en nu heb ik gelijk een ooglook in elkaar gezet, voor zover mijn skillzzz het toelieten dan, en zie je dat ook de draagbaarheid zeker te doen is!
Nog even een fullface met de bijpassende lippenstift (blush was pas een dag later gekocht) &don't mind the crazy face
Dus, wat denk je? Heb je het nog volgehouden tot hier? Ik kan jullie allemaal aanraden om naar de winkel te hollen voor de laatste producten uit deze toffe LE!

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het echt een prachtige blush, hij staat je ook goed. :) Zo natuurlijk om te zien en heel subtiel. De lipstick is ook gorgeous, ik wil hem ook nog steeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ziet er leuk uit! Staat je ook goed!
    x

    BeantwoordenVerwijderen

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..