vrijdag 16 maart 2012

Funky Friday #11

Wat een lekker weertje he?!, de afgelopen dagen had ik de zomer in m'n hoofd. Dat is niet zo moeilijk met dit lekkere weertje: zo'n zonnetje maakt de hele wereld een stukje vrolijker & ook het dragen van rokjes is nu weer mogelijk, wat wil je nog meer! Nou, ehmm geen regen alsjeplease en temperaturen van boven de twintig graden om mijn humeur op peil te houden. Maar jij en ik weten allebei dat dit niet kan, dus moet je wat verzinnen… Daarom vandaag de leukste nummers met een hoog zon,zee&vakantie gevoel! vooral die dagen zonder zon & met regen
Black Eyed Peas - Gone Going (ft. Jack Johnson)
Dit nummer komt van de cd Monkey Business van BEP, wat mij betreft hun beste cd ooit. De extreem electronische geluiden en autotune ontbreken hier en ze werkten samen met de beste artiesten (naast Jack Johnson o.a. Sting, James Brown, Cee Lo Green, John Legend & Justin Timberlake). Dit nummer is heerlijk relaxed, met een heerlijk gitaartje, gewoon genieten
Black Eyed Peas - Don't Stop the Party
Dit is wel één van hun 'gemaaktere' nummers, maar toch staat dit in mijn zomerlijstje. Dit is dankzij de geweldige zomer die ik vorig jaar had: relaxed, maar met af en toe een feestje en tijdens die feestjes gingen we los op dit nummer.
Bob Sinclar - Me Not a Gangsta (ft. Colonel Reyel & Mr Shammi)
Bob Sinclar - Rock the Boat (ft. Pitbull, Dragonfly & Fatman Scoop)
Bob Sinclar - Wild Thing (Snoop Dogg)
Deze nummers komen van het nieuwste album van Bob Sinclar: Disco Crash. Ik ben niet erg enthousiast van zijn nieuwe sound, maar deze bonustracks vond ik wel lekker in het gehoor liggen. Colonel Reyel zie je verder op terug, een persoonlijke held, en ook de andere featuring artists vind ik solo erg tof. Ik hoop flink te kunnen feesten op deze nummers & met dit in mijn achterhoofd luister ik deze nummers met veel plezier.
Calvin Harris - Let's Go (ft. NeYo)
Mark my Words: een nieuwe (zomer)hit. Na de succesvolle samenwerking met Rihanna kan het niet anders dan dat deze nieuwe single een groot succes wordt. De typische Calvin Harris sound is ook verwerkt in dit nummer en me likes!
Carly Rae Jepsen - Call Me Maybe
Stiekem ken ik dit nummer via Justin Bieber. Say whott.. Ja Justin Bieber. Mijn zusje is jammergenoeg gevallen voor zijn charmes & elke update van dat ventje krijg ik gelijk te horen. Vaak gaat is het zo'n gevalletje: 'wat moet ik daar mee?', maar laatst kwam ze met dit nummer aanzetten. En meannn ik ben gevallen voor het hoge bubbelgumpop gehalte van dit liedje. Erg aanstekelijk, dus je bent gewaarschuwd!
Cher Lloyd - Want U Back (acoustic)
Ik hield niet van dat nummer, swaggerjagger, of zoiets. Het irriteerde mij mateloos, maar toen hoorde ik de nieuwe single van Cher en ik dacht: hé, wat een leuk liedje. En nu sta ik vrolijk om 5 uur op met dit melodietje in m'n hoofd.
Colonel Reyel - Toutes Les Nuites
Zoals ik al eerder noemde: Colonel Reyel is mijn held. Nou ja, voor zover ik hem kan verstaan dan, want het is een fransetalige rapper. En met mijn middelbare school Frans kom ik niet verder dan stamelen dat ik geen Frans spreek, maar mister Reyel is prima te begrijpen! Dit nummer is niet zo heftig als andere nummers die ik van hem heb beluisterd, maar gaat over l'amour. Waar hij het eerder over tienermoeders en foute vriendjes had, gaat dit nummer over hoe hij denkt aan het meisje dat hij leuk vindt. In mijn hoofd denk ik dan altijd dat muziek speciaal voor mij gezongen wordt en dan is dit gewoon een heel fijn nummer (a)
Costuleta - Tchiriri (kuduro)
Kuduro, kuduro, waar heb ik dat eerder gehoord? zal je waarschijnlijk denken. Nou de zomerhit van 2011 was Danza Kuduro, wat al een jaar eerder een hit was in Frankrijk. Maar wat is dat kuduro nou? Kuduro is een dansstijl die een soort meedoedansjes zijn (voor zover ik begrepen heb dan..) En op dit nummer zijn wij in de franse discotheek helemaal losgegaan. Het klinkt een beetje gek in het begin, maar het is zooo verslavend!
Ed Sheeran - Grade 8
Ed Sheeran - You Need Me, I Don't Need You
Wat vrolijker klinkende Ed Sheeran nummers, want wat is die man getalenteerd! Er zit wat meer funk in deze nummers, waardoor deze wat lekkerder klinken zo richting de zomer!
Keen'V - J'Aimerais Trop
Lolita - Joli Garson (Rob & Chris Remix)
Magic System - Cherie Coco
Moussier Tombola - Logobitombo
Deze 3 nummers doen me (ook) denken aan afgelopen zomer & ik denk dat je wel kan concluderen dat franse (dance)muziek een grote favoriet is bij mij. Ik kan je aanraden de clip van Logobitombo te bekijken, want ook hier zit een meedoedans bij die erg leuk is om met z'n allen te doen!
Of Monsters and Men - Little Talks
Wat meer rock dan al die andere nummers.. Maar ook dit vind ik erg leuk, geen Chef'special vandaag (aparte post is in de maak!), geen nieuwe single van destine (wel tof, maar minder zon&zee&vakantie), geen nieuwe makebelieve (idem) en geen hollywood undead (net gevonden, heel erg tof), want ik vind rockmuziek in de zomer wat zwaarder dan de bovenstaande nummers. Ik luister het wel, maar toch een stuk minder dan in de winter. Dit nummer heeft voor mij ook enorme hitpotentie!
Snoop Dogg - Boom (ft T-Pain)
Als laatste een chill nummer van mister snoop doggiedogg. Met dansen hebben we afgelopen week een choreo op dit nummer geleerd en de chilleaxde tonen maken me helemaal vrolijk. 
En dat waren ze weer. Enorm veel, maar ik kon niet meer wegstrepen. Wat hoort bij jouw favorieten, franse dance (david guetta, bob sinclar), hiphop met een lekkere flow (snoop dogg, etc), franse muziek in het algemeen of meer de singersongwriter-achtige liedjes zoals ed sheeran? Ik hoor het graag van je! En als je nog echte zomerliedjes voor ons hebt, let us know!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..