vrijdag 3 februari 2012

Funky Friday #5


Jaja, Funky Friday, DE dag dat het weekend begint. Mijn computer staat op dit moment op meer dan 4000 nummers en dit aantal groeit met de dag. Elke vrijdag deel ik hier mijn favoriete/irritante/tranentrekkende muziek. Mijn smaak is heel divers en ik zal zelfs mijn guilty pleasures hier delen..
via weheartit
Na een paar andere funky friday's is dan nu toch eindelijk het einde van de miniserie met covers, namelijk de gleekish goede nummers. De vorige stukjes kan je hier & hier teruglezen. De afgelopen weken vond ik het steeds moeilijker worden om een selectie te maken van mijn favorieten, maar nu was het wel heeeeeeel erg moeilijk! Van de muziek in Glee heb ik bijna 300 liedjes, waarvan meer dan 100 5 sterren van mij hebben gekregen. Ik heb er daarom voor gekozen hier een link naar een speciaal voor jullie gemaakte afspeellijst van 100 (!) favorieten uit de serie. Lees verder voor de link en wat achtergrondinformatie/mijn eigen glee obsessie.


Ik zal het toegeven: ik ben een Gleek!!! Al vanaf mijn geboorte was ik fan van zingen, dansen en alles wat daarbij komt kijken. Mijn voorliefde voor musicals was daarom ook iets heel natuurlijks. Naarmate ik ouder werd was het een stuk minder cool om van musicals leuk te vinden. Bij het verschijnen van High School Musical was een musical leuk vinden een sociale zelfmoord geworden. Toch was ik stiekem aan het wegzwijmelen bij elke vorm van musicals die ik tegen kwam en zo ook Glee.
Glee kwam op de buis en ik was fan vanaf aflevering 1. Doordat ze in Glee niet alleen de 'standaard musicalnummers' ten gehore brengen, maar ook hedendaagse nummers omtoveren tot een waar spektakel, was musical ineens helemaal hot! Elke week zat ik te genieten en nadat seizoen 1 op de Nederlandse tv was afgelopen wilde ik meer! Gelukkig ontdekte ik dat ik online verder kon kijken bij seizoen 2 & vanaf dat moment waren mijn woensdagen niet meer hetzelfde ;) Oké, tot zover mijn verhaal over mijn liefde voor deze serie, het proberen uit te leggen is ook onmogelijk. Ik zou het verhaal niet tot zijn recht laten komen, bovendien moet je het toch echt zien om me te geloven! Nu volgt er een sh*tload aan afbeeldingen met grappige, ontroerende & eerlijke momenten uit de serie:
















En tot zover de uitspraken en andere funny moments, nu over tot de orde van de dag: muziek! Tussen de 100 liedjes bevinden zich vast en zeker  nummers die er volgens jullie niet thuis horen en dingen die ontbreken, maar daarom zijn het ook mijn mooiste 100. Het zijn de stemmen, de momenten, de verbouwing van het origineel. Ik heb geen vaste reden om een favoriet te selecteren (let op de lijst is niet op volgorde!) Just enjoy!


O.a. Alone - As long as you're there - Beth - Bohemian rhapsody - Constant craving - Don't stop - Dream on - Fix You - Get it right - Hair & Crazy in love - Hate on me - Hello - Hey soul sister - Human nature - I feel pretty & Unpretty - (I've had) the time of my life - Imagine - It's a man's, man's, man's world - Jolene - Jump - Lean on me - Man in the mirror - One love - Papa don't preach - Poker face - Proud mary - Raise your glass - Rumour has it & Someone like you - Smile - Somewhere only we know - Stronger - Summer love - Take a bow - Taking changes - Time warp - True colors - We found love - When I get you alone - You can't stop the beat - ...

Poeh poeh, dat was 'em dan! Wat vond je van de hele miniserie? En wat is jouw mening over Glee en musicals in het algemeen? Ik hoor het graag van je! alle afbeeldingen komen van weheartit.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..