maandag 20 februari 2012

Nagellakchallenge

Ik ben een verzamelaar. Het maakt niet uit wat, ik wil het bewaren, sparen en uitstallen op mijn kamer. Zo verzamel ik onder andere muziek, parfum, make-up, alles wat met Twilight te maken heeft, kleding, schoenen, mooie verpakkingen, lege flesjes van lekker drinken, kapotte koptelefoons, dvd's, oorbellen, kettingen, zonnebrillen, armbanden, ringen, mijn oude elektronica, hoedjes, tassen van leuke winkels en zo kan ik nog wel even door gaan. Je zult me dan ook wel geloven dat ik niks weg kan gooien en alles om me heen wilt kopen. Zo ook met nagellak.
Even de lakjes tellen...
De maand Februari is dan ook geen goede maand voor mij als diehard verzamelaar. O.a. Catrice en Essence komen met een assortimentsupdate en verschillende nagellakmerken komen met prachtige LE's. En dankzij mijn nobuymaand mag ik niks van dat alles kopen! Ik merk dan ook dat ik het er moeilijker mee heb dan dat ik zou willen, want er staan thuis nogal wat onaangebroken potjes nagellak op mij te wachten. Daarom heb ik het volgende bedacht:
Ik mag pas weer nagellak kopen als ik al (!!) mijn potjes nagellak minstens 1 keer heb gebruikt. Ik heb niet zo'n grote collectie als dat ik zou willen, maar niet iedereen heeft ruim 100 potjes nagellak in een kastje staan… Om het vol te kunnen houden heb ik de volgende regels bedacht:
- Maak foto's van de nagellak die je op hebt
- Deel dit
- Het is niet noodzakelijk om alle 10 de nagels te vullen met 1 kleur
- Na de eerste 30 verschillende lakjes mag ik 1 nagellakje kopen
- Na de volgende 35 mag een tweede lakje gekocht worden
- Aan het einde van de challenge mag ik mezelf verwennen met een luxer lakje, ongeacht mijn financiële situatie (ik ken mezelf…)
- De eerder gepostte nailoftheday telt ook mee
- Geen foto: geen nagellak afstrepen


Tot zover de regels. Ik ga jullie niet elke dag vermoeien met nagels in alle kleuren van de regenboog, maar je krijgt wel regelmatig een overzichtje te zien met de gedragen kleurtjes. Tot zover de challenge, ik heb een speciale pagina gemaakt waar je alle lakjes op een rij ziet (+links). Op naar de eerste twee notd!

 Deze foto heb ik snel met m'n telefoon gemaakt afgelopen zondag. Zoals je ziet chipt het al een beetje, ik had het 1 dag op! De kleuren zijn: Catrice - Am I Blue Or Green als basis met een accentje Janet - 338.



Ook deze kwaliteit is niet denderend, sorry daarvoor! Gistermiddag was ik het lichtblauwe al weer zat, dus besloot ik wat te experimenteren. Het werd een blauwe basis van Essence- My Boyfriends Jeans, een goed dekkende kobaltblauwe lak, met daaroverheen verschillende lakjes. De duim heb ik vrijgehouden & van links naar rechts: Hema - Metallic (lastig lakje, droogt langzaam); Essence - Choose Me! (prachtige glitterlak met groenige glans); Essence - Edward (glittertopcoat, 1 laagje zorgt al voor deze blauw/groene glitters op je nagel); Essence - Glisten Up! (Dekt echt niet, weinig pigment en valt helemaal weg tegen de blauwe basis). De foto's zijn vandaag gemaakt, dus de nagellak zit er nu ongeveer een dag op. Ik vermoed dat ik straks verder ga met een volgende serie lakjes op m'n nagels (a)


Oké, dat waren al weer de eerste twee nailoftheday's, ik kan gelijk 7 lakjes van mijn lijst afstrepen: gaat lekker! Jullie kunnen hier het overzicht vinden en ik hou je op de hoogte :) Heb jij al zoiets gedaan en uit hoeveel lakjes bestaat jouw collectie? Laat het hier achter in de comments!

3 opmerkingen:

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..