vrijdag 10 februari 2012

Funky Friday #6


Jaja, Funky Friday, DE dag dat het weekend begint. Mijn computer staat op dit moment op meer dan 4000 nummers en dit aantal groeit met de dag. Elke vrijdag deel ik hier mijn favoriete/irritante/tranentrekkende muziek. Mijn smaak is heel divers en ik zal zelfs mijn guilty pleasures hier delen..
via weheartit
Ik had voor vandaag heerlijke zomerse liedjes gepland, tot ineens de postbezorger voor de deur stond: Mijn Nicki Minaj for Opi pakketje was gearriveerd :) Ik was helemaal door de dolle en besloot ter plekke deze FF te gebruiken om miss Minaj in het zonnetje te zetten! Als je verder klikt krijg je wat info over 1 van mijn stijliconen, haar muziek en de gewilde lakjes+swatches te zien
Nicki Minaj, 08-12-1982, vrouw, rapper, stijlicoon. De basisinfo van deze vrouw die geboren is als Onika Tanya Maraj. Over haar achtergrond ga ik het vandaag niet hebben. Ook haar stijl bewaar ik voor een andere post. Vandaag gaat het puur om haar muziek (oké.. En een beetje over haar crazy harajuku barbie stijl..) Want als doorgewinterde danseres (kuchkuch) kan ik haar rapstijl wel waarderen. Het is niet zo dat mijn macbook overloopt met haar nummers, maar als je pas echt actief bent vanaf 2010 is het ook wel moeilijk om een enorm repertoire op te bouwen! 
Omschrijven van muziek is btw niet echt mijn ding, vaak zeg ik hetzelfde over totaal verschillende nummers & een nummer kan heel erg veranderen als ik een clip o.i.d. heb gezien. Wat mij aantrok aan de muziek van Nicki is dat het niet standaard hiphop/rap is. Het is wat meer op de melodie gericht (fijn als dansfreak!) en wat zachter om naar te luisteren. Ook zingt ze nog wel eens in verschillende nummers & heeft ze verschillende stemmen die passen bij haar alter ego's. De muziek die ik dan ook het meest kan waarderen hebben (bijna) allemaal een popsausje gekregen, en dus ook populairder!
Enough talkin' let's listen to some music:


Did it on 'Em (A lusty little lacquer that loves the "lime"-light.)


















Tja, dit is niet mijn favoriet. Zeker niet, maar het is wel een mooie nagellakkleur, zoals je straks kan zien!


Fly (I came to win, to fight… And to wear this aqua)


In tegenstelling tot Did in on 'em is dit juist 1 van mijn favoriete nummers van zowel Nicki Minaj als Rihanna. Het nummer gaat over de kracht vinden om iets te overwinnen & vooral veel power. 


Pink Friday (Kick off the weekend with this pop! of bubblegum pink.)




In plaats van de albumhoes hier te plaatsen heb ik maar gekozen voor mijn favoriet van de cd, namelijk Dear old Nicki. Dit is weer zo'n 'zacht' nummer wat mijn voorkeur heeft. Veel kan ik er niet over zeggen, just listen and enjoy!


Metallic for life (This charcoal sparkle flies with the stars in the skies.)


Dit lakje is geïnspireerd op het nummer Moment 4 life wat ze samen met Drake heeft uitgebracht. Voor mij is het een middenmoot nummer, maar nu ik hem nog een keer luisterde werd het we steeds mooier…


Save Me (I drove for miles just to find this silver-rainbow glitter) 


Save me is een nummer wat ik (shame on me) nog nooit eerder helemaal had beluisterd en nu vraag ik me af waarommm!!! Want het is weer zo'n rustig 'zacht' nummer, al zie ik de glitterconnectie niet helemaal…


Tot zover de nummers waar de inspiratie uit is geput, nu de kleurtjes & verpakking! Ik heb de lakjes hier kunnen bestellen, omdat ik niet in de buurt van een Opi verkooppunt woon. Na 4 dagen had ik ze al in huis en het pakketje was mooi verpakt in hartjespapier. Bij het uitpakken viel me pas op hoe klein die potjes zijn. De inhoud van 1 miniflesje is 3,75 ml (ter vergelijking, een essencelakje bevat 5 ml, catrice 10 ml), maar zelfs zo'n klein flesje is echt de moeite waard. 

vlnr: Metallic 4 life, Did it on 'em, Fly, Pink Friday, Save me
Mijn excuses voor de slechte kwaliteit van de swatch, mijn eerste overigens, maar in al mijn enthousiasme heb ik de foto al na 1 laagje gemaakt…. Maar zelfs dan is de kwaliteit van deze lakjes al geweldig, pink friday is zeker mijn favoriet :) I'm off, you guys geniet van de muziek, zoek ff verder naar betere swatches van deze prachtige lakjes en relaxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..