vrijdag 17 februari 2012

Funky Friday #7

Jaja, Funky Friday, DE dag dat het weekend begint. Mijn computer staat op dit moment op meer dan 4000 nummers en dit aantal groeit met de dag. Allebei zijn we echte muziekliefhebbers, dus je ziet van ons allebei stukjes voorbij flitsen. Elke vrijdag delen we hier onze favoriete/irritante/tranentrekkende muziek. Onze smaak is heel divers en we zullen zelfs guilty pleasures delen..


Via weheartit

Wat jullie allemaal weten, is dat whitney housten is overleden, en omdat ik persoonlijk heel erg fan van der ben geweest heb ik een top 5 samen gestelt met meest fantastische nummers van haar! Ik heb veel goeie herinneringen aan haar muziek, en ik luister het nog dagelijks!
Laten we met een stukje biografie beginnen van deze fantastische zangeres:

Whitney werd al geboren met een gouden keeltje. Ze is het nichtje van 
Dionne Warwick en dochter van achtergrondzangeres Cissy Houston. In 1985 bracht zij haar eerste eigen album uit, waarna er door de jaren heen nog 10 verschenen. Ze scoorde wereldhits met 'How Will I Know', 'Greatest Love Of All', 'I Wanna Dance With Somebody' en 'Run To Me'. Ze neemt duetten op met Aretha FranklinMariah CareyGeorge Michael en Enrique Iglesias.
Haar acteerdebuut maakt ze in 'The Bodyguard' (wat zeker de moeite waard is om een keer te kijken) met tegenspeler Kevin Costner. De afgeleidde hit hiervan, 'I Will Always Love You' is een cover van Dolly Parton.

In 2009 probeert Houston een comeback te maken met een nieuw album 'I Look To You', het is duidelijk hoorbaar dat Whitney haar stem na al die jaren behoorlijk is aangetast door haar veelvuldige druggebruik.

Het is niet echt dat ik de muziek op rijtje heb gezet welke ik het mooiste vind en welke niet, ik heb voor mijn gevoel de beste uitgekozen. Als je een nummer van haar ook helemaal te gek vind en hij staat er niet tussen? Plaats een reactie en ik zet hem er meteen tussen voor je :)

Nummer 1:
Jullie zien hem denk ik al aan komen, maar dit nummer laat mij elke keer weer een traan weghalen.
Dit nummer is op 13-11-1992 uitgebracht. Heeft 9 weken achtereen op de top 1 gestaan. En is bekroond met platina.
Whitney Houston - i will always love you.

Nummer 2:
Nog zo mooi nummer, dit nummer raakt mij ook zo diep. Een stem om nooit te vergeten!
Whitney Houston - The greatest love of all




Nummer 3:
Kennen jullie allemaal ook is een lekker vrolijk liedje maar met ongelovelijk veel kracht in haar stem, sta even op bij je laptop of pc en dans eventjes helemaal lekker mee met dit nummer.
Whitney Housten - I wanna dance with somebody
Nummer 4:
Nog een nummer die ook in de bodyguard film voor komt, ik kan alleen maar zeggen doe je ogen dicht en geniet van dit mooie nummer!
Whitney Housten - Run to you

Nummer 5:
Nu we alles hebben gehad sluit ik af met een heel mooi gevoellig nummer die ook helemaal bij deze situatie past. Pak je doos tissues en huil mee met dit schitterende nummer!
Whitney Houston - One moment in time.
~In mijn ogen haar beste live performances~

Hebben jullie ook mooie herinneringen bij haar nummers of stiekem toch een traantje weggepikt? Of vinden jullie dat er echt nog een nummer tussen moet komen te staan? Plaats een reactie en ik zet hem er alsnog tussen.
Ik denk dat we er allemaal mee eens zijn dat deze vrouw heel veel mooie dingen heeft gebracht in de muziek wereld. Ze was 1 van de grootste artiesten, ze was voor veel mensen inspiratie veel mensen proberen haar dagelijks naar te zingen of haar hoge toon te bereiken. Maar whitney Houston zal altijd blijven bestaan, als een grote zangeres.
Het leven werd haar teveel dus ging ze de fout in en aan de drugs. Ze probeerd nog terug te komen maar ze zong bij een concert zoo vals, dat de helft van de mensen de geld terug wilde. Het is beter voor deze vrouw dat ze nu haar rust kan vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks voor je bezoek + reactie, maar remember: karma bites! So spread the love..